Andere activiteiten

25/06/2023
Leopold Vanderkelenstraat 28, 3000 Leuven
Tweede ZIGO-Zondag

Op onze tweede ZIGO-Zondag gaat gastheer Koen Fillet in gesprek met historica Magaly Rodriguez Garcia. Vertrekkend van het prachtige interview dat Zwijgen Is Geen Optie maakte met Magaly Rodriguez Garcia, gaat Fillet dieper in op het boek dat zij samen met Elwin Hofman en Pieter Vanhees publiceerde in 2022: Seks voor geld. Een geschiedenis van de prostitutie in België. Maar ook tal van verwante en minder verwante thema’s komen aan bod.

Het evenement vindt plaats op 25 juni2023 in Barbóék-in-M (Museum M in Leuven) vanaf 11.10u. Deelname is gratis, maar inschrijving verplicht; het aantal plaatsen is beperkt. ASL-leden worden verwelkomd met koffie en gebak. Aanmelden kan via info@academischestichtingleuven.be tot en met 23 juni.

De tweede Zigo-Zondag, met als centrale gaste historica Magaly Rodriguez Garcia (KU Leuven), wordt door omstandigheden verplaatst naar de herfst. Preciezere informatie volgt later.

19/03/2023
Eerste ZIGO-Zondag

Op deze eerst Zigo-Zondag gaat gastheer Koen Fillet in gesprek met kosmoloog en theoretisch fysicus Thomas Hertog. Vertrekkend van het mooie interview dat Zwijgen Is Geen Optie met Hertog maakte, gaat Koen Fillet met hem dieper in op zijn persverse boek Het ontstaan van de tijd en op het recent opgedoken interview met Georges Lemaître, de bekenker van de big-bang-theorie.

Het evenement vindt plaats op 19 maart 2023 in Barbóék-in-M (Museum M in Leuven) vanaf 11.10u. Deelname is gratis, maar inschrijving verplicht; het aantal plaatsen is beperkt. ASL-leden worden verwelkomd met koffie en gebak. Aanmelden kan via info@academischestichtingleuven.be tot en met 15 maart.

Link naar het programma